„Rokiškio sūryje“ dirbantis ralistas I. Ačas: „Jaučiu atsakomybę prieš darbovietę, tad su šturmanu būtinai turim finišuoti“ (0)

Publikuota: 2023-07-28 Kategorija: Žmonės
„Rokiškio sūryje“ dirbantis ralistas I. Ačas: „Jaučiu atsakomybę prieš darbovietę, tad su šturmanu būtinai turim finišuoti“
I. Ačo asmenio archyvo nuotr. / Prieš startą

 

AB „Rokiškio sūris“ dirbantis Irmantas Ačas į užsienio rinkas įvedinėja šios gamyklos produktus. Jo pomėgis – ralis, kuriame važiuoja kartu su buvusiu kursioku Benu Lazdausku.  

Apie darbą, pardavimus ir būsimą startą penktadienį prasidedančiame Rokiškio ralyje pasikalbėjo „Rokiškio Sirena“.   

Pasakė gana 

– Kada atsidūrei automobilių sporte? 

– Pradėjau važiuoti prieš studijas, mėgėjiškai. Padaužydavau automobilius, kol tėvai pasakė gana. Jie išsiuntė mane į Girdausko ralio mokyklą, kurią ir pabaigiau. Po to nusipirkau „Ford Focus“, kuris nėra populiarus ralio trasose, bet juo pravažiavau keletą ralių. Po to įstojau į ISM studijuoti ekonomikos ir su automobilių sportu buvo baigta, nes visą dėmesį skyriau mokslams.  

– Kaip atsiradai „Rokiškio sūryje“? 

– Bebaigiant mokslus atėjau į praktiką „Rokiškio sūryje“, kur mano darbas buvo važinėti po kooperatyvus ir atlikti auditus. Tokia veikla man patiko, o pasibaigus praktikai, tuometinis vadovas pasikvietė ir klausė, ar norėčiau čia pasilikti. Kadangi mokslus buvau baigęs anglų kalba, todėl norėjau dirbti su užsienio rinkomis, eksportu, pardavimais.  

Vadovas manęs išklausė ir taip atsiradau pardavimų skyriuje. Ten dirbau penkerius metus, kol neužsimaniau savęs išbandyti kitoje srityje ir pažinti kas vyksta kitame pasaulyje.  

Prieš pradėdamas dirbti „Rokiškio sūryje“ turėjau tik tokios studentiškos darbo patirties. Tad nusprendžiau išeiti ir keletą metų dirbau su visiškai kitokio pobūdžio produktais, nesusijusiais su pienu (šypsosi), bet irgi sveika mityba: riešutais, valgomosiomis sėklomis ir kitais sveikais dalykais. Nors ten darbo specifika truputėlį skyrėsi, nes teko ne tik pardavinėti produkciją į užsienį, bet taip pat ieškodavau produktų. Buvo įdomu, mat atsiradau kitoje pardavimų pusėje, kurioje ne aš bandau parduoti, o mane bando įtikinti pirkti. 

Ieškojo tikslios užduoties 

– Kodėl sugrįžai į didžiausią Lietuvoje pieno produktų perdirbimo įmonę? 

– Vieną kartą paskambino buvęs vadovas ir pakvietė sugrįžti. Tiesą sakant, norėjau grįžti, tačiau su tikslia užduotimi ir tikslais. Jis pasiūlė darbą naujoje įmonės grupėje, kurioje gavau tikslą ir aiškias užduotis. Tad dabar ir dirbu, „Rokiškio sūryje“, tik ne Rokiškyje, bet Vilniuje ir beveik kasdien važinėju į mūsų gamyklą Ukmergėje. Ten turiu naują komandą, kur į rinką turime įvesti visiškai naują produktą: sūrio tarkavimą įvairiomis formomis ir ieškoti pirkėjų Europoje.  

– Sugrįžai ir į darbovietę, ir į ralio trasą? 

– Vienu gyvenimo laikotarpiu daug kas keitėsi, tad nusprendžiau užsidėti dar vieną „naštą“ ir sugrįžti į ralį (juokiasi). Susiskambinau su kurso draugu B. Lazausku, „atsikėlėm“ savo seną mašiniuką ir sugrįžome į 2 lygą. 

Sėdint automobilyje norisi jaustis saugiai, patogiai ir komfortabiliai. Nepatinka, kai atsisėdi į sportinį automobilį ir matai kažkokias rūdis ar netvarkingą „panelę“, tad beveik viską pakeitėme. 

Liko antri 

– Koks buvo sugrįžimas? 

– Sezono rezultatas buvo gana neblogas. Mūsų nedrąsiai iškeltas tikslas buvo likti TOP 3, SG2 klasėje (standartiniai automobiliai iki 2 darbinio tūrio, varomi galine ašimi). Sezono suvestinėje buvome antri. Pirmai vietai pralaimėjome 5 ar 6 taškais. Iš 5 varžybų ant podiumo buvome 4 kartus. Varžėmės su galingesniais ralio automobiliais, tad, manau, gana stipriai sugrįžome. Po sezono daug darbo įdėjau ieškodamas partnerių ir rėmėjų. Siunčiau šimtus laiškų įmonėms, džiaugiuosi, kad keletą pavyko surasti. 

– 2 sezonus važiuojate nauju automobiliu. Kaip jis atsirado pas jus? 

– Suradus naujus rėmėjus, nusprendėme parduoti savo „Ford“ ir pirkti kitą „Ford“ automobilį (juokiasi). Ilgai ieškojome Lietuvoje, bet Estijoje aptikome „Ford Fiesta RTT“. Labai tvarkingas automobiliukas, pasaulio čempiono Otto Tanako komandos aptarnautas. Būtent tai ir paskatino jį nusipirkti. Perkant naudotą gamyklinį automobilį, nežinai ką gali įsigyti. Vieniems pasiseka gauti tą, ką randa dokumentuose, o kitiems, dokumentuose dalys pakeistos, o pradėjus važiuoti ralyje, „pakeistos“ dalys ima byrėti. 

Detalės su nuotraukomis 

– Kodėl pasirinkote būtent šį automobilį? 

– Su šio modelio automobiliais yra paprasta. Jis yra gamyklinis, tad nebūtinai turi būti labai įgudęs mechanikas. Tarkime, matai sulūžta detalė, bet nežinai, kaip ji vadinasi. Atsiverti katalogą ir ten gali rasti visas detales su nuotraukomis. Telieka išimti sugedusią dalį, parašyti atstovybei ir ją tau atsiunčia. Anksčiau būdavo sėdi ir ieškai, kokia detalė tiktų, kaip ją reiktų pritaikyti.  O ilgalaikėje perspektyvoje pastebi, jog važiuojant didelėmis apkrovomis, detalė neatlaiko tiek, kiek turėtų ir sulūžta. Šiš sprendimas labai gelbėjo, nes norėjome „surinkti“ daugiau kilometrų, patirti streso valandų ir įgyti daugiau patirties trasoje. 

– Kaip sekėsi startuoti naujuoju automobiliu? 

– Pirmame etape nespėjome startuoti, nes kaip tik ir pirkome jį. O antrame etape startavome A lygoje, Lietuvos automobilių ralio čempionato 4 klasėje. Mano nuomone, ta klasė yra pati įdomiausia. Atvažiuoja lenkų, estų lenktynininkai. Tiesa, jie kiek greitesni, tad mes stengėmės galynėtis su tautiečiais, kurie visi yra gana apylygiai. 

– Kokią komandą atstovaujate? 

– Mes turime įkūrę savo „Mutante Racing Team“, bet norint važiuoti čempionate reikia išsipirkti licenciją, o biudžetas yra ribotas. Naudojamės proga ir važiuojame už „Rally 4 Fun“ komandą. Taip pat šioje komandoje turime 2 konkurentus, bet iš tikrųjų bičiulius, kurie turi tokius pat automobilius. Tarpusavyje daug bendraujame, derinamės detales. 

Parduoda save 

– Turbūt ralis tapo pagrindiniu pomėgiu? 

– Taip, ypač tas jaučiasi rudenį. Atidirbi darbe 8 valandas ir tada grįžęs į namus, dar geras 5 valandas nuoširdžiai dirbi ieškodamas partnerių. Seniau tekdavo pasikrapštyti ir prie automobilių, bet nuo šio sezono priėmėme sprendimą, kad mūsų automobilį aptarnautų tokio tipo automobilius tvarkanti įmonė. Labai džiaugėmės šiuo sprendimu. Jie atvažiuoja, viską išaiškina, ką ir kodėl reiktų keisti, net mus edukuoja. Tarkime, jei išgirstame kokius netinkamus garsus greičio dėžėje, mechanikai mums viską išardo, sudeda ant stalo ir parodo kas ne taip. Pats mokėjau šakę pakeisti, o dabar įgaunu naujų žinių (šypsosi). 

– Kokius bendrus dalykus galėtum rasti savo darbe ir ralyje? 

– Ralis nėra tik važiavimas trasose. Norint jose važiuoti, reikia atlikti daug užklasinės veiklos. Rasti partnerius, programas. Tai yra visiškai tas – ką dirbu ir „Rokiškio sūrio“ grupėje – parduoti produktą. Jo parduoti nepavyks, nepardavus savęs. Tad darbe, kaip ir ralyje, pirma parduodu save t.y., jeigu aš klientą visada gerai aptarnausiu, jis mane prisimins geru žodžiu. Klientas mane prisimins ne tik kaip kažkokį verslo partnerį, bet aš būsiu ir draugas. Jis man gali paskambinti verslo reikalais, bet realus to pavyzdys, pradžioje mes pasikalbėsime, kaip jam sekasi, ar nesiseka statytis namą, o po to jau aptarsime darbinius reikalus (šypsosi).  

Dažnai galvoji, jog parduodi save, bet ilgalaikėje perspektyvoje pamatai, kad nupirkai ryšį su klientu. Tuo man ir patinka pardavimai. 

Reikia būtinai finišuoti 

– Kokios nuotaikos darbe, kai kolegos žino, jog važiuoji ralyje? 

– Praeitais metais važiuodamas sprinte su keletą kolegų, dirbančių Rokiškyje, apie tai kalbėdavome. Rokiškio ralio metu, bendradarbis leido apsistoti sodyboje. Šiais metais, pradėjus važiuoti A lygoje, paskambinau kolegai, pasiskolinti palapinės. Kai pasakiau kokiam reikalui, tai žinia įmonėje ir pasklido (juokiasi). Sulaukiau daug žinučių iš kolegų. Jie rūpinasi ir klausia ar reikia pagalbos, ar turėsiu kur pernakvoti. Labai malonu, bet jaučiu ir atsakomybę prieš darbovietę. Šiandien, kalbėdamas su šturmanu, priminiau, jog būtinai turim finišuoti (juokiasi). 

Bandys pakeisti 

– Kokius iššūkius ruošia šį penktadienį prasidedantis „CBet Rally Rokiškis 2023“? 

– Ralis Rokiškyje bus stipriausias šių metų sezone. 15 nesikartojančių greičio ruožų, kurie turės ilgus pervažiavimus. Ketvirtadienį, susitvarkę dokumentus, važiuosime susirašyti greičio ruožų. Jei įprastai turėdami 7 ruožus, užtrukdavome virš pusės dienos, tai šiame ralyje, pradėjus 9 ryte, baigsime vėlyvą vakarą. Šis parsiruošimas tikrai vargina, nes tenka ne tik pravažiuoti ruožus, bet ir apgalvoti atstumus, posūkius, kokiomis trajektorijomis įveiksi tramplynus.  

Kaip ir dirbant, bet kokį protinį darbą, galva pavargsta ir pradedi daryti klaidas. Manau, tas gali atsitikti ne vienam sportininkui. Daug kilometrų, tad būtina finišuoti, norint gauti auksinių taškų bendroje įkaitoje. 15-17 ruožuose laukia tramplynas, bet dar nenusprendėme ką daryti.  

Jei mašiniukas bus sveikas, bandysim pasidaryt gražių šuolio nuotraukų. Mes prieš tramplynus saugomės, nes dar nežinau kaip su jais elgtis. Su senesniu sportiniu automobiliu, žinojau, jog jis sunkus, svėrė 1 450 kg ir visada skrisime tiesiai. Su nauju, kiek pasisaugome. Internete matęs, jog automobilio galas gali atsimesti ir iššauti, kaip spiralė, bet Rokiškyje reikia bandyti tai pakeisti (šypsosi). 

– Kokios patirtys iš pernai vykusio ralio Rokiškyje? 

– Kai važiuoji B lygoje, ralio pilnai vertinti negali. Automatiškai visas dėmesys skiriamas A lygai, bet nesiskundžiu. Buvo smagu, jog ir B lyga turėjo podiumą, davėme interviu ir tai suteikia žavesio.  

Pernai, greičio ruožai kartodavosi, tad važiuojant antrą kartą 80 pozicijoje, nebėra smagu, nes trasa būdavo minkšta. Girdėdavai tik kaip daužosi mašina. Šiais metais abejoms lygoms bus geriau, nes mažesnės provėžos, geresnės trasos. Tik žiūrovams gali būti nepatogu pervažiuoti, bet ralis nėra vien dėl smalsuolių. 

Kursiokas nuramina 

– Tavo šturmanas, kursiokas. Kaip sutariate? 

– Dažnai noriu būti toks karštakraujis, spustelti greičio pedalą anksčiau laiko, bet Benas sugeba mane nuraminti. Jis man primena, kad čempionatas nėra sprintas, o maratonas, kuriame reikia elgtis protingai. 

– Ar fanų turite? 

– Artimieji ir draugai visada atvyksta į ralius ir mus labai palaiko. Buvo toks atvejis, kai mechanikas vėlavo atvykti, bet draugai puikiai jį pavadavo. Man pačiam nieko ir nebereikėjo tvarkyti, tik žiūrėti į po mašina sugulusius draugus.  

Kai kurie yra važiavę ralyje, tad supranta ir  pasako tiesiai šviesiai, ką darėme ne taip, kur reikia pasitempti, padeda atlikti analizes. Turime „Facebook“ puslapį, kur keliame visą informacija, filmuojame siužetus.  

– Ačiū už pokalbį ir sėkmingų finišų. 

P.S. Ekipažui finišuoti pavyko. LARČ 4 klasėje užimta 3 vieta, o bendroje ralio įskaitoje užimta 21 vieta. 

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą

Rekomenduojami video