Nukentėjusių ir žuvusių keliuose daugėja: nenorintys sumažinti greičio bus privesti susimokėti (4)

Publikuota: 2020-01-22 Kategorija: Aktualijos
Nukentėjusių ir žuvusių keliuose daugėja: nenorintys sumažinti greičio bus privesti susimokėti
Rokiškio Sirena nuotr. / Nukentėjusių ir žuvusių keliuose daugėja: nenorintys sumažinti greičio bus privesti susimokėti

Greičio viršijimas yra ne tik dažniausiai vairuotojų daromas Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimas, bet ir pagrindinė priežastis, kodėl įvyksta eismo įvykiai. Neretai dėl greičio skaudžios avarijos įvyksta užmiesčio keliuose, o mieste dėl vairuotojų skubėjimo dažnai nukenčia pažeidžiamiausi eismo dalyviai – pėstieji ir dviratininkai.

Lietuvos policijos duomenimis 2019 metais buvo įregistruoti 329 845 greičio viršijimo atvejai, o 2018 metais šis skaičius buvo dar didesnis – 416 571. Statistika rodo, jog greitį viršijančių vairuotojų skaičius mažėja, tačiau žvelgiant į sužeistų ir žuvusiųjų žmonių skaičius, statistika nedžiugina.

Greitis žudo

2018-aisiais eismo įvykių metu buvo sužeistas 3391 žmogus, dar 173 – žuvo. Praėjusiais metais situacija tapo dar liūdnesnė: 2019-aisiais avarijose nukentėjo 3908, o žuvo 184 žmonės.

Pareigūnai aiškino, kad greitis yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl žūva žmonės, o tokia statistika atspindi, jog vis dažniau akceleratoriaus pedalo paspaudimas baigiasi tragiškai.

Policijos atstovai teigė, jog dažniausiai važiuoti greičiau nori jaunesni vairuotojai arba priešingai – tie, kurie tiki, kad turimos patirties jiems užtenka, kad galėtų važiuoti greitai. Pareigūnai įvardijo, kad dažniausiai už leistino greičio viršijimą nubaudžiami 22-45 metų vairuotojai.

Apriboja savo galimybes

Greičiau važiuodami vairuotojai praranda galimybę tinkamai įvertinti ne tik kelio būklę ir eismo sąlygas, bet ir tai, kas dedasi aplinkui. Ne veltui miškingose vietose, ar ten, kur migruoja gyvūnai, nustatytas leistinas greitis yra mažesnis. Būtent taip vairuotojams sufleruojama, jog lėčiau važiuodami galės anksčiau pastebėti kliūtį ir turės daugiau laiko priimti atitinkamus sprendimus.

Dar skaudesni įvykiai fiksuojami automobilio ir žmogaus susidūrimo atvejais. Tamsiu paros metu vairuotojui gali būti sunkiau pastebėti kelio kraštu einantį žmogų. Būtent dėl šios priežasties papildomų saugumo priemonių turėtų imtis ne tik pėstieji, bet ir sėdintys prie vairo. Net jei per didelis greitis nepražudys vairuotojo, nevalia pamiršti, kad jis gali atimti gyvybę iš to, kurio metalo konstrukcijos nesaugo.

Nebijančius mirties stengsis sustabdyti

Tam, kad vairuotojų besąlygiškas noras skubėti būtų pažabotas, ne tik įrengiami įvairūs infrastruktūriniai sprendimai, dėl kurių eismo dalyviai būna priversti sumažinti greitį, tačiau ir naudojamos kitos priemonės.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pranešė, kad per 2020-uosius bus įrengti 130 vidutinio greičio matavimo ruožai (260 įrenginių) ir 70 momentinių greičio matuoklių. Sektorinių greičio matuoklių atsiras ne tik lėtesniuose, siauresniuose valstybiniuose keliuose, bet ir magistralėse tose vietose, kur vairuotojai ženklų, nurodančių sulėtinti, nepaiso.

 

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.


Dalintis naujiena
Rašyti komentarą