Rokiškio ligoninė gerins IT infrastruktūrą (2)

Publikuota: 2019-08-30 Kategorija: Verslas
Rokiškio ligoninė gerins IT infrastruktūrą
Rokiškio Sirena nuotr. / Rokiškio rajono ligoninė

„Penkių kontinentų komunikacijų centras“, valdantis „ProfIT“ – užsakomųjų IT paslaugų (angl.  outsourcing) kompleksą verslui iš vienų rankų – pasirašė jungtinę informacinių sistemų infrastruktūros priežiūros paslaugų sutartį su 12-a Lietuvos regioninių gydymo įstaigų. 

„ProfIT“ 12-ai gydymo įstaigų teiks joms priklausančių virtualių serverių priežiūros paslaugas, užtikrins nuolatinę informacinių sistemų infrastuktūros stebėseną ir kritinių incidentų valdymą, apsaugą nuo virusų. Bus nuolat atliekamos serverių duomenų kopijos ir teikiamos kitos virtualios IT priežiūros paslaugos. 

Rokiškio ligoninės direktorė Ramunė Markevičienė teigia, kad toks sprendimas jų gydymo įstaigai yra efektyvesnis ir ekonomiškai naudingesnis. Nereikia patiems investuoti į savo IT infrastuktūros išlaikymą, galima sumažinti administracinius resursus ir nukreipti turimas lėšas į gydymo paslaugų gerinimą. 

„Mūsų gydymo įstaigoje dirba daug specialistų, kurie kasdien aptarnauja pacientus iš įvairių šalies miestų. Kiekvieną mėnesį išrašoma daugybė elektroninių dokumentų, todėl būtina užtikrinti nuolat patikimai veikiančią IT infrastruktūrą ir ją tinkamai prižiūrėti. Ne kiekviena gydymo įstaiga gali pasigirti turinti patyrusių IT specialistų  komandą, kuri operatyviai šalintų visus nesklandumus. Kiekviena gedimų minutė kainuoja tiesiogine šio žodžio prasme, nes tuo metu negalima aptarnauti pacientų, tinkamai išrašyti receptų ar paskirti tyrimų. Tai sukelia nepatogumų ir pacientams, kurie yra priversti ilgiau laukti eilėse“, – sako Ramunė Markevičienė. 

Trejų metų trukmės serverių priežiūros paslaugų sutartis sudaryta su Rokiškio rajono ligonine, Panevėžio miesto poliklinika, Biržų ligonine, Pasvalio ligonine, Kupiškio ligonine ir kitomis įvairiose Lietuvos vietose veikiančiomis 12-a gydymo įstaigų. 

VšĮ Rokiškio rajono ligoninės IT specialistas Vytautas Klišys teigia, kad sprendimas rinktis išorinį paslaugų tiekėją kilo įvertinus, jog vidiniais resursais visų esamų problemų nepavyks išspręsti. Renkantis įmonę buvo atsižvelgta ne tik į siūlomas kainas, bet ir į problemų sprendimo reakcijos laiką, operatyvumą, turimą patirtį ir kitus aspektus. Galiausiai, gydymo įstaigos dalį savo  IT ūkio patikėjo užsakomąsias „ProfIT“ paslaugas teikiančiai bendrovei. 

„ProfIT“ Verslo klientų skyriaus vadovas Ernestas Stačiūnas pastebi, kad nemažai regiono įstaigų susiduria su kvalifikuotų specialistų trūkumu, todėl dalį jų kompensuoja užsakomąsias paslaugas teikiančios įmonės. 

„Patyrusių IT specialistų šiuo metu Lietuvoje trūksta, todėl juos atrasti ir išlaikyti, ypač regionuose, yra sudėtinga. Logiška, kad tokiais atvejais geriausia dalį procesų perduoti bendrovėms, kurios teikia tokias paslaugas ir turi kvalifikuotų darbuotojų. Be to, nesklandumų su serveriais, tinklu ir kita įranga gali kilti ne tik darbo valandomis, bet ir po jų ar savaitgaliais, kuomet atsakingas žmogus gali būti apskritai nepasiekiamas, o gydymo įstaigos veikia 24/7“, – dėsto E. Stačiūnas. 

„ProfIT“ atstovas priduria, kad vis dar ne visi verslininkai įvertina, kiek jų įmonėms kainuotų IT sistemų gedimai, jų šalinimas ar duomenų praradimas. O vertinti reikėtų ne tik pataisymų kainą, bet ir sugaištą laiką laukiant, kol sistemų darbas bus atkurtas, kadangi tuomet dalis darbuotojų negali atlikti savo pareigų ir įmonės veikla stoja. Tai gali neigiamai paveikti ir įmonės reputaciją, nes klientai susidaro neigiamą įvaizdį apie įmonės paslaugas. 

 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą