Tobulėjantys mokytojai - geresnė mokykla (4)

Publikuota: 2019-07-11 Kategorija: Švietimas
Tobulėjantys mokytojai - geresnė mokykla
Asmeninio archyvo nuotr. / Mokytoja Giedrė Kublickienė su kitais mokytojais kursuose, Barselonoje

Rokiškio J. Tumo - Vaižganto gimnazijoje vykdomas Erasmus+ KA-1  projektas „Tobulėjantys mokytojai- geresnė mokykla“ (2018-2020). Šio projekto veiklos - tai mokytojų kvalifikacijos kėlimas Italijoje, Islandijoje ir Ispanijoje, anglų kalbos mokymasis Londone bei darbo stebėjimo vizitai partnerinėse mokyklose Čekijoje, Slovakijoje, Estijoje ir Portugalijoje. Gimnazijos mokytojai kelia savo kvalifikaciją keisdamiesi patirtimi su kitų šalių mokytojais, tobulindami kalbines kompetencijas, pažindami kitas kultūras bei užmegzdami naujus kontaktus. Per pirmuosius projekto metus trys gimmnazijos anglų kalbos mokytojos ir gimnazijos direktorė jau buvo išvykusios į kvalifikacijos kėlimo kursus. Jos dalijasi savo patirtimis bei įspūdžiais.

Rita Kairelytė - Milaknienė: „Praėjusių metų spalio mėnesį man teko dalyvauti savaitės trukmės kvalifikacijos tobulinimo kursuose “Advanced English Language Teaching (ELT) Certificate Course for already practicing ESL/EFL/ESOL teachers“. Kursai vyko Europass Teacher Academy, Florencijoje (Italija). Kartu su kitais dvylika mokytojų iš įvairių Europos sąjungos šalių (Latvijos, Švedijos, Danijos, Lenkijos, Slovakijos, Vokietijos, Prancūzijos) dalinomės  mokymo patirtimi, metodais bei atlikome įvairias praktines klausymo, skaitymo, rašymo, vaidybos užduotis. Kursų lektorė Sheila Corwin suteikė daug naudingos informacijos apie mokymo metodus orientuotus į mokinių sėkmę ir motyvaciją. Intensyvių kursų metu  pasisėmėme ne tik patirties, bet ir aplankėme įžymias Florencijos vietas, susipažinome su garsios Mediči giminės istoriją bei turėjome galimybę vykti į vienos dienos ekskursiją po Toskanos regioną.

Rita Kairelytė - Milaknienė

Dalyvavimas Erasmus + KA-1 projekte suteikė galimybę susipažinti su kitų Europos sąjungos šalių mokytojais, pasidalinti patirtimi ir aptarti švietimo sistemos panašumus bei skirtumus. Lektorės Sheilos metodinė medžiaga bei įvairūs praktiniai patarimai buvo panaudoti pamokose, siekiant sėkmingų mokymosi rezultatų.”

Diana Guzienė ir Irena Laužadienė: „Dėl temos aktualumo gimnazijos bendruomenei, galimybių išgirsti naujas idėjas, pamatyti naujas metodikas bei patirtis mes pasirinkome kvalifikacijos kėlimo kursus „Vertinimas dėl mokymosi: Įvairūs ir kūrybiški vertinimo metodai 21-o amžiaus švietime“.

Šie kvalifikacijos tobulinimo kursai vyko Borgarnes miestelyje, Islandijoje. Kursuose apie (įsi)vertinimą dalyvavo 26 švietimo darbuotojai - pradinių, pagrindinių ir vidurinių mokyklų vadovai ir mokytojai iš Ispanijos, Portugalijos, Italijos, Kroatijos, Rumunijos, Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Norvegijos, Belgijos ir Lietuvos.

Diana Guzienė ir Irena Laužadienė

Mokymuose buvo akcentuojamos 4 pagrindinės kompetencijos, kurios turi būti ugdomos 21-o amžiaus Europos mokyklose: mokėjimas mokytis, mokėjimas būti, mokėjimas veikti ir mokėjimas gyventi kartu.

Daug dėmesio buvo skirta vertinimo tipams, jų parinkimo bei taikymo analizavimui bei apibendrinimui. Mokymasis dėl vertinimo ar vertinimas dėl mokymosi? Visi kursų dalyviai teigė, kad pirmasis atvejis kelia įtampą ir stresą, tačiau standartizuoti testai ir egazminai kol kas neišvengiami, ir ne tik Lietuvoje. Siekiamybė - vertinimas dėl mokymosi arba formuojamasis vertinimas, kurio metu mokinys gauna grįžtamąjį ryšį apie savo pažangą, o tai padeda mokiniui suvokti savo gebėjimus, motyvuoja įsivertinti ir numatyti žingsnius tolesniam tobulėjimui. Labai svarbu vertinti ne galutinį rezultatą, bet procesą. Lektorės taip pat akcentavo tikslaus ir aiškaus užduoties formulavimo, vertinimo kriterijų bei grįtamojo ryšio svarbą. Veikla ir jos rezultatai yra sėkmingesni, jei tie kriterijai yra sudaromi ir aptariami kartu su mokiniais.

Šie kursai suteikė galimybę ne tik susiteminti turimas žinias, bet ir papildyti jas naujais aspektais bei sustiprino pasiryžimą sukauptą patirtį skleisti ne tik savo gimnazijoje, bet ir kitose šalies mokyklose“.

Giedrė Kublickienė: „Kai reikėjo pasirinkti kursus, kuriuose norėčiau tobulintis, net nedvejodama pasirinkau kursus Barselonoje apie išmaniųjų įrankių, programėlių bei socialinių medijų taikymą pamokose. Šiuolaikinė pamoka sunkiai įsivaizduojama be viso to, todėl šie kursai atitiko mano poreikius bei pateisinimo lūkesčius. Dėka puikių mokymų lektorių, kurie yra tikri savo srities profesionalai, dviejų savaičių tobulinimosi kursai buvo labai intensyvūs: kūrėme ne tik įvairiausius išmaniųjų programėlių testus, bet taip pat ir internetines klases, internetinius žurnalus, internetinę radijo laidą, bei 3D nuotraukas. Labiausiai džiugino, kad mokymų grupės buvo nedidelės: pirmos savaitės grupėje buvome 7 mokytojai, o antroje savaitėje dalyvavome tik 4.  Tad buvo puiki galimybė ne tik susipažinti su įvairiomis programėlėmis, bet ir jas išbandyti kartu su mokymų dalyviais bei daug individualiai konsultuotis su lektoriais.

Giedrė Kublickienė

Šie kursai taip pat buvo puiki proga susidraugauti su mokytojais iš Vokietijos, Lenkijos bei Prancūzijos, pasidalinti ne tik gerąją patirtimi, bet ir padiskutuoti su kokiais iššūkiais susiduria mokytojai įvairiose šalyse. Dvi savaitės Barselonoje padovanojo neišdildomos patirties ir nepakartojamų įspūdžių klaidžiojant daugiakultūrinio miesto gatvėmis, aplankant pačius žinomiausius miesto objektus bei bendraujant su vietiniais žmonėmis“.

Irena Laužadienė: „Birželio 17-22 dienomis teko dalyvauti kvalifikacijos kėlimo kursuose „Klasės vadybos sprendimai mokytojams: naujos metodikos, efektyvi motyvacija, bendradarbiavimo ir vertinimo strategijos“. Kursai vyko Florencijoje. Visą savaitę kursus vedusi lektorė Sheila Corwin pateikė daug medžiagos apie klasės valdymą - kaip tvarkytis su sudėtingo elgesio atvejais klasėje, kaip kelti mokinių motyvaciją, kurios pagrindiniai garantai yra veiklų įvairovė, užimtumas pamokoje, geri santykiai su mokytoju ir draugais. Kursuose buvo kalbama ir apie atbulinės pamokos metodą (Flipped classroom), apie užduotimis bei projektais grįstą mokymą ir kitus dalykus.

Irena Laužadienė

Kursuose dalyvavo 14 mokytojų iš įvairių Europos šalių tokių kaip Šveicarija, Suomija, Slovakija, Ispanija, Lenkija, Prancūzija, Graikija bei Jordanija. Visi dalyviai pristatė savo mokyklas, kuriose dirba, pasidalino savo darbo patirtimis bei iššūkiais. Piršosi mintis, kad ir kokiose skirtingose šalyse begyventume, kokiose skirtingose mokyklose bedirbtume, visiems mokytojams aktualios tos pačios švietimo problemos.

Viena iš kursų programos dalių buvo pažintis su Toskanos regiono istorija bei kultūra susipažįstant ne tik su Florencijos miestu, bet ir UNESC-o paveldo saugomais objektais - Sandžeminjano miestu, Monteredžionio pilimi bei Sienos miestu.

Šie kvalifikacijos kėlimo kursai ne tik suteikė naujų žinių ir įžvalgų darbui mokykloje, bet ir buvo gera proga sutikti mokytojus iš kitų Europos mokyklų, pasikeisti patirtimis bei kontaktais, praplėsti kultūrinį pažinimo akiratį“.

 

Medžiagą parengė Irena Laužadienė, projekto koordinatorė

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą