Rokiškio lopšelis-darželis „Varpelis„ dalyvauja metiniame „eTwinning“ Tarptautiniame projekte „Aš jaunasis mokslininkas. I'm a young scientist“ (0)

Publikuota: 2020-05-12 Kategorija: Švietimas
Rokiškio lopšelis-darželis „Varpelis„ dalyvauja metiniame „eTwinning“ Tarptautiniame projekte „Aš jaunasis mokslininkas. I'm a young scientist“
Rokiškio lopšelio-darželio "Varpelis" nuotr. / Rokiškio lopšelis-darželis „Varpelis„ dalyvauja metiniame „eTwinning“ Tarptautiniame projekte „Aš jaunasis mokslininkas. I'm a young scientist“.

Projektas prasidėjo 2019-09-01, o jo pabaiga 2020-05-30. Projektas skirtas 3-7 metų amžiaus vaikams. STE(A)M ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymą gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir inžinerijos kontekste eksperimentuojant. „Aš jaunasis mokslininkas I'm a young scientist“ projekto kūrėjos yra Rokiškio lopšelio-darželio „Varpelis “ priešmokyklinio ugdymo pedagogė Albina Kasparienė ir  kolegė iš Bulgarijos Varnos miesto,  lopšelio-darželio DG Nr.39''Prikazka''  Ekaterina Spasova. Projekte dalyvauja 19 partnerių iš Lietuvos ugdymo įstaigų bei iš Bulgarijos ir Turkijos mokyklų. Projekto tikslas – ugdyti mokinių kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijas, formuoti inovacijų kultūrą, didinti susidomėjimą gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija ir matematika. Aktyvinti mokinių įsitraukimą į tyrinėjimą, kūrybinį potencialą. Į kūrybinį procesą pažvelgti visapusiškai, integruojant visų mokomųjų dalykų žinias ir gebėjimus, įgyti pasitikėjimo savimi, drąsiai eksperimentuoti, spręsti problemas, ieškoti, kaupti, tyrinėti, kurti, sisteminti ir pristatyti sukurtus rezultatus.

Rimutė Mateikienė dalindamasi mintimis apie projektą sakė, kad projekto metu, vaikai susipažino su kitų šalių - projekto dalyvių miestų įžymybėmis, darželių, grupių tradicijomis. Jie galėjo peržiūrėti bendraamžių vykdytas veiklas, pasisemti įdomių idėjų iš virtualių draugų. Viso projekto veiklų metu vaikai atliko daug eksperimentų, bandymų, panaudojo antrines medžiagas, ugdėsi komandinio darbo įgūdžius. Manau, kad inžinerijos tema buvo pati įdomiausia savo veiklų įvairove. Vaikai panaudojo įvairius matavimo būdus, susipažino, pratinosi naudotis liniuote, tikslino matavimo įgūdžius, išbandė įvairius detalių jungimo būdus. Sukonstruotus namus galėjo panaudoti žaidybinėje veikloje. Ši tema turėjo ryšį ir su menais, nes vaikai kartu su šeima kūrė Velykų zuikį, taip pat panaudodami įvairius konstravimo būdus, priemones. Pavyko sukurti ir judantį zuikį.

Jos nuomonei pritaria ir jos kolegė Kristina Gasiūnienė. Dalyvaudami tarptautiniame projekte „Aš jaunasis mokslininkas“ įsitraukėme į įdomią, smalsumą skatinančią veiklą. Pedagogė pagilino žinias projektinėje veikloje, tobulino anglų kalbos žinias, dalinosi ir gavo gerosios patirties.  Vaikai turėjo galimybę save išbandyti kūryboje, atradimuose, ieškosimuose. Labiausiai vaikams patiko temos inžinerija ir technologijos: sukurti greičiausią suktuką, savarankiškai surinkti namą pagal brėžinį, pamatyti judančius 3D piešinius, išbandyti kitas šiuolaikines technologijas. Džiugu, kad projekto partneriai gausiai dalinosi informacija, netikėtais atradimais, eksperimentas ir mūsų vaikai galėjo pasisemti idėjų, pasidalinti savo atradimais.

Į projektą „Jaunasis mokslininkas įsitraukė ir  „Drugelių“ grupės vaikai ir auklėtoja Nida Šaparnienė. Ji sako, kad  šis projektas atvėrė galimybes ugdymo procesą pagyvinti netradicinėmis veiklomis: stebėjimais, eksperimentais, tyrinėjimais, bandymais. Atlikdami veiklas „jaunieji mokslininkai“ įgijo praktinių žinių: kaip dygsta ir auga augalai,  kaip atsiranda išvestinės spalvos, kaip gaminama elektra, kaip pačių pagamintu kopijavimo aparatu kuriamas tekstas. Praplėtė  inžinerines ir technologijų panaudojimo žinias bei būdus. Jos nuomone, dalyvavimas šiame projekte skatino vaikų kritinį mąstymą, tinkamą sprendimų pasirinkimą, mokėjimą daryti išvadas.

Projektą įgyvendinti man padėjo „Pelėdžiukų„ grupės vaikai, kurie buvo labai aktyvūs, žingeidūs.  Viso projekto metu bendradarbiaujame ir su tėvais. Nors karantino metu negalime susitikti su vaikais, projektas tęsiasi. Šiuo metu tęsti projektą padeda vaikų tėveliai, kurie su dideliu noru fiksuoja, kaip vaikai dalyvauja veiklose, kurias mes jiems siunčiame. Tad šiuo sudėtingu laikotarpiu puikiai bendradarbiaujame su tėvais ir jų pagalba galime matyti, kaip sekasi vaikams. Kartu su „eTwinning“ projekto „Aš jaunasis mokslininkas I'm a young scientist“ partneriais laukiame vasaros, kad smagiai galėtume praleisti laiką ir išbandyti įvairias veiklas.

 

Parengė priešmokyklinio ugdymo mokytoja Albina Kasparienė

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą

Rekomenduojami video