Mokytojų atstogos su pamokomis ir naujomis patirtimis Londone (4)

Publikuota: 2019-08-14 Kategorija: Švietimas
Mokytojų atstogos su pamokomis ir naujomis patirtimis Londone
Irenos Laužadienės nuotr. / Mokytojų atstogos su pamokomis ir naujomis patirtimis Londone

Rokiškio Juozo Tumo- Vaižganto gimnazija toliau vykdo Erasmus+ projektą „Tobulėjantys mokytojai- geresnė mokykla“. Viena iš šio projekto veiklų - keturių gimnazijos mokytojų 2 savaičių anglų kalbos mokymosi kursai Londone. Mokymai vyko Londono Metropoliteno universitete, kuris yra pačioje Londono širdyje, o kursų organizatoriai - Lexical Lab, kurio įsteigėjai ir mokymų vedėjai yra du šaunūs anglų kalbos dėstytojai, anglų kalbos vadovėlių autoriai Hugh Dellar ir Andrew Walkley.

Mokytojos šiems mokymams rengėsi visus metus. Pirmiausia, jos užpildė dalyvavimo projekte paraiškas atrankai, po atrankos mokėsi anglų kalbos pagrindų gimnazijoje, o nuo liepos 29 iki rugpjūčio 9 tobulino savo kalbines kompetencijas Londone.

Kol dar įspūdžiai ir patirtys labai šviežios, paprašiau mokytojų - projekto dalyvių atskleisti dalyvavimo šiame projekte motyvus, pasidalinti smagiausiomis mokymosi patirtimis bei sunkumais, kokie mokymosi metodai joms buvo priimtiniausi ir efektyviausi, ar kursai buvo joms naudingi. Šalia anglų kalbos pamokų mokytojos turėjo labai turiningą kultūrinę-pažintinę programą. Tad apie viską jos pasakoja pačios.

Valerija Misiūnienė, rusų kalbos mokytoja:

Projekte dalyvauju, nes esu žingeidi ir seniai norėjau mokytis anglų kalbos. Mėgstu iššūkius ir naujoves. Anglų kalba tiesiogiai reikalinga mano darbe. Yra gausybė programėlių, kurias galiu naudoti pamokose, bet anglų kalbos nemokėjimas stabdo šį procesą. Pamokose mokiniai labai dažnai (pasakodami, versdami) įterpia angliškus žodžius, frazes. Nebijau paklausti ką vienas ar kitas žodis reiškia, bet visada maloniau žinoti pačiai. Pastebiu, kad mokant užsienių kalbų pravartu žinoti ir kitas kalbą, kurią mokosi mokiniai, nes labai sparčiai vyksta kalbų integracija, daug angliškų žodžių įeina į rusų kalbos žodyną. Mokytis anglų kalbos paskatina ir dalyvavimas gimnazijos tartautiniuose projektuose. Teisingas posakis, kad kalbos atveria duris, praplečia asmenines galimybes.

Važiavau į kursus be jokių nuostatų, bet žinojau, kad bus nelengva. Ir patys kursai, ir pati anglakalbė aplinka labai prisidėjo prie mano klausymo ir supratimo įgūdžių pagerinimo. Daug dėmesio buvo skiriama kalbėjimo įgūdžiams gerinti. Patiko darbas porose, grupėse, pažintys su kitataučiais, susiduriančiais su panašiomis švietimo problemomis mokytojais. Labiausiai džiugino dėstytojo dėmesys kiekvienam. Sunku buvo tai, kad po paskaitų ir įžymybių lankymo vakare dar laukdavo namų darbai. Pasijutau kaip mokinė, kuri po malonaus laisvalaikio turi sėsti prie namų darbų. Sunkiausia buvo įveikti savo perfekcionizmą.

Kas mane labiausiai nustebino Londone - tai senosios architektūros aplipdymas šiuolaikiniais stikliniais dangoraižiais. Iš pradžių tai šokiravo, o vėliau jau priėmiau kaip Londono ypatumą. Man Londonas pasirodė kaip labai saugus miestas. Iš aplankytų vietų didžiausią įspūdį paliko Karališkieji KEW botanikos sodai savo didžiuliais plotais, oranžerijomis ir augalų įvairove. Labai šaunu, kad įėjimas į muziejus yra nemokamas. Londoniečiai didžiuojasi didžiuliais parkais - tai išsaugotos ir beveik neliečiamos giraitės pačiame Londone.

Nors tos dvi savaitės įnešė daug streso, bet laikas buvo nuostabus ir, jei būtų tokia galimybė, vienareikšmiškai dalyvaučiau vėl.

Liudmila Pernavienė, kūno kultūros mokytoja:

Dalyvauti šiame projekte paskatino noras tobulinti anglų kalbos žinias, kurios padėtų įveikti kalbos barjerą bendraujant  ir bendradarbiaujant su kitų šalių kolegomis, užmegzti ryšius ateities tarptautiniams sveikatingumo ir sporto projektams. 

Mokymuose nebuvo taip lengva, kaip tikėjausi. Buvo temų, kurių nežinojau, ne iš karto supratau, reikėjo laiko persilaužti, trūko žodyno. Kursai buvo labai naudingi tobulinant kalbėjimo ir klausymosi įgūdžius. Patiko tai, kaip buvo prieinama prie temos, ji buvo vystoma per pokalbius, klausant ir atsakant į dėstytojo ir kitų grupės narių klausimus vis keičiant pašnekovą. Smagiausia kalbėjimo ir klausymosi patirtis buvo pokalbiai su grupės vadovu, grupės nariais iš Italijos ir Ispanijos. Neformalioje aplinkoje teko bendrauti su kursų dalyviais iš Rusijos, ekskursijų metu klausytis Andew pasakojimų apie Anglijos istoriją, įsimintinas vietas. Įsiminė susitikimai ir pokalbiai su naujais žmonėmis, Anglijos kultūros pažinimas per bendravimą. Sunkiausia buvo persilaužti ir pradėti kalbėti.

Didžiausią įspūdį padarė Karališkieji KEW botanikos sodai savo dydžiu bei ekspozicijų gausa. Nustebino britų istorijos ir kultūros prieinamumas visiems. Dauguma muziejų, tokie kaip Nacionalinis Britų, Nacionalinė galerija, Viktorijos ir Aleksandro rūmai, Mokslo muziejus yra nemokami. Mokyklos čia turi nerealias galimybes moksleivių edukacijai kitose aplinkose, puikios netradicinės erdvės tiek istorijos, tiek gamtos moklsų, tiek dailės ir kitoms pamokoms.

Jei būtų galimybė, tikrai norėčiau toliau dalyvauti tokiuose mokymuose ir stiprinti savo anglų kalbos mokėjimo lygį. Tai buvo labai puiki ir naudinga patirtis.

Margarita Zadorožnienė, geografijos mokytoja:

Tenka dalyvauti gimnazijoje vykstančiuose tarptautiniuose projektuose ir kiekvieną kartą susitikimuose su partneriais jaučiu nepasitikėjimą savo anglų kalbos įgūdžiais. Prisijungiau prie šio projekto tikėdamasi patobulinti bendravimo anglų kalba įgūdžius, siekti įveikti užsienio kalbos barjerą ir sustiprinti pasitikėjimą savimi.

Likau patenkinta mokymais. Jų metu buvo lavinami visi kalbiniai įgūdžiai: skaitymas, kalbėjimas, klausymas ir rašymas. Daug laiko buvo skirta praktiniam kalbos vartojimui, susipažinome su pagrindinėmis gramatinėmis konstrukcijomis. Visos temos buvo susijusios su tipinėmis kasdieninio gyvenimo temomis, situacijomis (kelionės laisvalaikis ir kt). Įvairūs mokymo metodai (darbas grupėse, porose, dialogas, diskusijos) ir jų kaita darė mokymąsi nenuobodų, nevarginantį. Man tai buvo gera mokymosi patirtis demokratinėje, daugiakultūrinėje aplinkoje su mokytojais iš Italijos ir Ispanijos.

Kursų vadovas po paskaitų organizuodavo pažintines išvykas stengdamasis parinkti turistų nenumindžiotas Londono vietas. Tai leido geriau pažinti miestą, nes pačias populiariausias turistines vietas lankėme savarankiškai. Londonas man įsiminė kaip daugiakultūrinis, su labai gerai organizuota infrastruktūra didmiestis. Itin didelį įspūdį paliko miuziklas apie dainininkės T. Turner gyvenimą, įvairių parkų gausa, labai skirtingi miesto rajonai ir žinoma Grinvičas t.y. riba tarp rytų ir vakarų.

Inga Vagonė, dailės ir fotografijos mokytoja:

Jau seniai jutau, kad užsienio kalbos mokėjimas atvertų daugiau galimybių. Juk tiek gausu įvairios informacijos anglų kalba darbui, laisvalaikiui. O gebėjimas susikalbėti užsienio kalba sukurtų komfortą keliaujant, bendraujant įvairiose situacijose. Todėl, kai gimnazijoje buvo paskelbta atranka dalyvauti projekte, nedvejodama užpildžiau anketą.

Pradžioje baugino nežinia, ar mano žinių užteks dirbti diktuojamu lygiu. Bet po pirmųjų užsiėmimų baimė dingo. Patiko temos, mokymosi tempas, mokymosi metodai. Kursai buvo intensyvūs. Kiekviena diena turėjo savo temą. Visos užduotys buvo susijusios su ta tema - klausymas ir suvokimas, diskusijos grupėse pagal duotas užduotis, dialogai ir t.t. Mokymų dėstytojas dirbo nepaprastai energingai ir kūrybiškai. Patiko teksto suvokimo užduotys, kada išklausius įrašą stengdavomės sudėlioti išgirstą informaciją mažesnėse grupelėse, vėliau visa grupė.  Labai smagi užduotis pasirodė dialogo kūrimas pagal kelionių nuotraukas bei savo šalies tradicinių patiekalų meniu pristatymai.

Dvi savaitės Londone – neįkainuojama patirtis. Kalbos mokaisi ne tik užsiėmimuose, bet ir už auditorijos durų. Juk kiekviena diena kaip iššūkis – nežinai kokia bus situacija ir kokių žodžių tau prireiks.  Manau, kad tai labai efektyvus būdas mokytis užsienio kalbos.

Ko gero, kaip ir kiekvienam turistui mums buvo privaloma aplankyti top 5 lankytinus objektus - tai du Temzės krantus sujungusį pakeliamąjį  Tauerio tiltą (Tower Bridge), Parlamento rūmų laikrodžio Didžiojo Beno bokštą - Big Ben‘ą, apžvalgos ratą Londono Akį (London Eye), karališkos šeimos rezidenciją - Bekingemo rūmus (Buckingham Palace) ar Šv. Pauliaus Katedrą (St. Paul‘s Cathedral). Londonas toks įvairialypis ir pulsuojantis, kad kartais apsilankymas skirtinguose rajonuose, leidžia pamatyti skirtingas to paties miesto puses. Tikrai verta apsilankyti Kamdem Taune (Camdem Town), kuris garsėja turgumi – mados ir įdomybių prekystalių labirintu prie Regento kanalo bei kavinių gausa, kuriose visą dieną nenutyla bruzdesys. Ne menkesnio dėmesio yra vertas ir pačiame Londone cente, netoli Pikadilio aikštės, esantis Covent Garden, kurio pačiame centre šurmuliuoja sendaikčių, suvenyrų turgus, esama daug kavinių ir restoranų, o nenutrūkstamus turistų būrius nuolatos linksmina gausios gatvės artistų pajėgos.

Man, kaip menų mokytojai, nepaprastai įspūdinga buvo apsilankyti Nacionalinėje galerijoje, Tate modern, V&A  bei Britų muziejuose. Muziejai stulbina savo dydžiu bei rečiausių eksponatų gausa. Į visus muziejus įėjimas nemokamas, todėl juose gausu ne tik turistų, bet ir mokinių, menų studentų, kurie turi puikią galimybę stebėti, eskizuoti, dalyvauti ekskursijose ir pan.

Išlaikytos tradicijos – vienas žaviausių dalykų Londone. Dalį jų nuolatos galima regėti visur mieste - tai raudonieji dviaukščiai autobusai, juodieji taksi, raudonos telefono būdelės. Per dvi savaites aplankėme gausybę žymių Londono vietų, žavėjomės miesto dydžiu ir grožiu, stebėjome miesto šurmulį.  Kiekviena diena mums dovanojo naujų vaizdų bei patirčių.

Besibaigiant kursams pasvajojau, kad norėčiau po metų sugrįžti ir mokytis jau aukštesnio lygio grupėje.

 

Medžiagą parengė I. Laužadienė, projekto koordinatorė

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą