Rokiškio pirminės asmens sveikatos priežiūros centras jau teikia daugelį tiesioginių paslaugų (3)

Publikuota: 2020-05-29 Kategorija: Sveikata
Rokiškio pirminės asmens sveikatos priežiūros centras jau teikia daugelį tiesioginių paslaugų
„Rokiškio Sirena" nuotr. / Rokiškio PASPC

Nors Rokiškio pirminės asmens sveikatos priežiūros centras šiuo metu teikia daugiau tiesioginių sveikatos priežiūros paslaugų, tačiau centro direktorė Danguolė Kondratenkienė sako, kad nuotolinės paslaugos, ko gero, ir toliau liks prioritetinėmis.

„Dažnai klaidingai atrodo, kad nuotolinę paslaugą gydytojui teikti yra lengviau nei tiesiogiai apžiūrėti pacientą. Iš tiesų, kalbant su gydytojais, supranti, kad labai sunku prisiimti atsakomybę už sergantį žmogų konsultuojant jį telefonu ir skiriant beveik aklai gydymą. Be to, buvo ribota galimybė sergantį pacientą, diagnozės patikslinimui, siųsti gydytojo konsultanto tiesioginei apžiūrai ar išsamesnių tyrimų atlikimui. Šį laikotarpį gydytojų darbo kabinetų telefonai tiesiog netildavo. Daug nežinomybės buvo tiek pacientams, tiek dirbantiems specialistams“ - sako direktorė Danguolė Kondratenkienė.

2020 m. sausio ir vasario mėnesiais centre teikiamos nuotolinės paslaugos sudarė po 1,9 proc. visų suteiktų paslaugų, kovo mėnesį 35 proc., kai tuo tarpu balandžio mėnesį išaugo iki 73 proc. 2019 m. iš visų suteiktų paslaugų tik 1,6 proc. suteikta nuotoliniu būdu. Tačiau net ir karantino metu per savaitę įstaigos darbuotojai suteikdavo vidutiniškai 600 tiesioginių paslaugų pacientams (gydytojo apžiūros, odontologinė pagalba, skiepai ir pan.).

Daugiausia nuotolinių paslaugų šiuo laikotarpiu teikė Šeimos, vidaus ligų ir vaikų ligų gydytojai. Šių paslaugų augimas susietas ne tik su keičiamu tradicinio darbo pobūdžiu, bet ir su padidėjusiu laikinojo nedarbingumo pažymėjimų išdavimo poreikiu grįžus iš užsienio šalies ir izoliuojantis ar vaikų priežiūrai, jiems nustojus lankyti darželius ir mokyklas. Karantino laikotarpiu niekur nedingo kitos ligos ar traumos, taigi krūvis, kuris natūraliai tekdavo atėjus pacientui, karantino metu persikėlė į telefoninių konsultacijų ir e sveikatos platformą. Be nuotolinių paslaugų buvo aktualios ir tiesioginės paciento apžiūros tiek šeimos (vidaus ligų) gydytojams, o ypač gydytojui chirurgui, gydytojui akušeriui – ginekologui, gydytojui odontologui. Niekada nebuvo nutrauktos skiepijimo paslaugos, todėl nemažai vaikų buvo tiesiogiai konsultuojami vaikų ligų gydytojų.

Šiuo metu centre teikiama daugiau tiesioginių sveikatos priežiūros paslaugų. Tačiau tiesioginei apžiūrai pas gydytoją galima užsiregistruoti tik suderinus su gydančiu gydytoju. Paskambinus į registratūrą galima užsiregistruoti nuotolinei gydytojo paslaugai, laboratorinių tyrimų atlikimui, skiepams, vaistų suleidimui. Jau pradėti patikrinimai profilaktiškai vairuotojo sveikatos pažymai gauti. Kol kas neatnaujintos sveikatos patikros dėl darbo, nes centras neturi galimybės paciento nukreipti išsamesniam ištyrimui, pvz.: plaučių rentgenogramai profilaktiškai atlikti.

„Stengiamės pacientus priimti tiksliai numatytu laiku, kad prie kabinetų nesusidarytų gyva pacientų eilė. Be to orientuojamės į paslaugos teikimą vienu metu vienoje vietoje (tyrimų atlikimą viename kabinete). Pasiteisino laikų įvedimas laboratoriniams tyrimams ar skiepams atlikti, kai pacientas tiksliai žino, kad atvykęs gaus paslaugą tiksliai numatytu laiku, tai taupo laiką ir pačiam žmogui.

Jau pradedame teikti planines odontologines paslaugas. Tačiau dėl šių paslaugų taip pat reikia derinti su gydytoju odontologu. Bijau, kad šioje vietoje gali kilti sunkumų, nes ir prieš karantiną susidarydavo nemažos eilės norinčių gydyti dantis. Dabar gi turime valdyti pacientų srautą, t.y. mažinti priimamų pacientų skaičių, pacientui skiriant 45 min., nes po kiekvieno paciento privalome valyti ir dezinfekuoti patalpas“ - po karantino galiojančia darbo tvarka dalinosi pašnekovė.

Nuo birželio 1 bus atnaujintas Gydytojų konsultacinės komisijos darbas. Komisija kiek įmanoma teiks nuotolines paslaugas ir tik išimtinais atvejais kviesis pacientą apžiūrai.

„Iš šitos situacijos gavome ir gerų pamokų. Manau, kad pacientai įvertino nuotolinių paslaugų patrauklumą, kai norėdami pratęsti tą patį gydymą ar gauti siuntimą tyrimams tai gali atlikti net neišėję iš namų. Sveikatos priežiūros specialistai šiuo laikotarpiu puikiai įvaldė E sveikatos informacinę sistemą – elektroninių receptų, elektroninių siuntimų, elektroninių sveikatos įrašų pildymą informacinėje sistemoje“ - susidariusios situacijos pliusus dėstė D. Kondratenkienė.

 

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą