Gydytoja Kristina Kruopaitė-Brazienė: „Akis būtina ilsinti“ (4)

Publikuota: 2016-10-14 Kategorija: Sveikata
Gydytoja Kristina Kruopaitė-Brazienė: „Akis būtina ilsinti“
J. Daščioraitės nuotr. / Akių ligų kabineto „Mūsų akys" gydytoja Kristina Kruopaitė-Brazienė

Pasaulio sveikatos organizacija antrąjį spalio ketvirtadienį paskelbė Pasauline regėjimo diena. Šią dieną žmonės skatinami pasirūpinti savo akimis, apsilankyti pas gydytoją. Akys padeda mums pažinti aplinkinį pasaulį, grožėtis juo ir apsisaugoti nuo pavojų. Jos vadinamos sielos veidrodžiu. Privalome jomis rūpintis, nenumoti ranka į akių nuovargį ir skausmus.

Akims būtina duoti pailsėti

Šiandien žmones visur lydi naujausios technologijos. Intensyvus darbas prie kompiuterio, televizorius, telefonas – šie pritaisiai neatsiejama gyvenimo dalis, tačiau ilgas buvimas prie kompiuterio vargina mūsų akis. Akių ligų kabineto „Mūsų akys“ gydytoja Kristina Kruopaitė-Brazienė patarė nepamiršti mankštinti savo akis. Vaikams rekomenduojama būti prie kompiuterio iki 15 min. ir tada duoti joms pailsėti, o suaugusiems iki 30 min. Per visą dieną su pertraukomis ilsinant akis, vaikams rekomenduojama būti prie kompiuterio iki 2 val. Televizorių taip pat reikėtų žiūrėti iš didesnio atstumo.

Reguliariai tikrintis akis

„Rekomenduojame bent kartą per metus ateiti pasitikrinti akis. Tai gera prevencija prieš akių ligas, glaukomą. Taip pat reikėtų pasimatuoti ir akių spaudimą, nešiojantiems stipresnius akinius - pasižiūrėti akies dugną, ar nėra pakitimų. Jeigu žaibuoja, blykčioja ir „skraidžioja muselės“ akyse, reikia pasitikrinti, ar nėra pakitimų tinklainėje. Jeigu jų yra, skiriamas gydymas. Taip pat, jei šeimoje yra nešiojančių stipresnius akinius, sergančių glaukoma, reikėtų ateiti pasitikrinti, stebėti, nes dažnai glaukoma yra paveldima“, - kalbėjo K. Kruopaitė-Brazienė.

 Vaikams – kuo daugiau laiko praleisti lauke

Naujosios technologijos ypač traukia vaikus – prie kompiuterių, telefonų jie mielai praleistų visą dieną. Tačiau gydytoja rekomenduoja riboti laiką, praleistą prie kompiuterių. „Būna atvejų, kai vaikams užspazmuoja akytes, tada jas bandome stiprinti įvairiais lašiukais, mankštomis. Jeigu pastebite, kad vaikas bijo šviesos, saulės, žiūrėdamas televizorių eina vis artyn, taip pat, jeigu tėvai nešioja akinius, reikia atkreipti dėmesį ir tikrintis akis, o joms silpnėjant, daryti specialias mankštas. Didesniuose miestuose yra vietų, kur galima atvesti į specialias mankštas akims, tačiau taip pat galima akis mankštinti ir namuose. Tai tikrai labai geras ir efektyvus būdas stiprinti ar ilsinti pavagusias akis“, - patarė K. Kruopaitė-Brazienė. Gydytoja taip pat pridūrė, kad Japonijoje buvo atlikti tyrimai, kurie įrodė, jog vaikų, daugiau laiko praleidžiančių lauke, gryname ore, akys stipresnės, nei tų, kurie daugiau laiko praleidžia namuose, nors ir nežiūrėdami televizoriaus ar nesinaudodami kitomis technologijomis. Todėl gydytoja patarė kuo daugiau laiko praleisti lauke – tai ne tik puikus būdas tausoti akis, bet ir visiems gerai praleisti laiką.

Akių ligų kabinetas „Mūsų akys“ rekomenduoja daryti šiuos akių mankštos pratimus:

  1. Patogiai atsisėskite prieš langą ir 5 sekundes žiūrėkite į tolį.
  2. Stipriai užsimerkite ir atmerkite akis. Kartokite tai 6 kartus.
  3. Nejudindami galvos pažiūrėkite aukštyn žemyn, kairėn dešinėn. Kartokite 6 kartus.
  4. Nejudindami galvos atsimerkite, akis sukite ratu: žemyn, aukštyn, dešinėn, aukšyn kairėn. Pakartokite tai 6 kartus į vieną, apskui į kitą pusę.
  5. Užsimerkite ir atlikite trečio pratimo judesius.
  6. Atsimerkite ir atlikite ketvirto pratimo judesius.
  7. Greitai pamirksėkite 10 kartų.
  8. Žiūrėkite į tolį 3 sekundes. Paskui pirštą iškelkite 30 cm atstumu nuo akių ir 5 sekundes žiūrėkite į pirštą. Ranką nuleiskite ir 3 sekundes vėl žiūrėkite į tolį. Pratimą kartoti 6 kartus.
  9. Užsimerkite, pirštu lengvai prispauskite akis ir 1 minutę sukamaisiais judesiais jas masažuokite.
  10. Ant užmerktų akių uždėkite po tris pirštus ir lengvai paspauskite akis. Pirštus atitraukite. Kartokite 6 kartus.
  11. Sulenkite visus abiejų rankų pirštus, išskyrus nykščius. Nykščiais paspauskite smilkinius, o rodomųjų pirštų antraisiais sąnariais masažuokite aplink akis.
Dalintis naujiena
Rašyti komentarą