Dviejų žemynų ralio dalyviai į Afriką vešis ir grikių šakotį iš Rokiškio (0)

Publikuota: 2024-02-08 Kategorija: Sportas
Dviejų žemynų ralio dalyviai į Afriką vešis ir grikių šakotį iš Rokiškio
Organizatorių nuotr. / Ralio ekipažas ir palaikymo komanda bei rėmėjai

Vasario 16 d. startuosiančiame ilgiausiame pasaulyje ralyje Budapeštas–Bamakas tarp 460 dalyvių iš įvairių šalių dalyvaus ir lietuvių ekipažas: Karolis Kairys, Liudvikas Musteikis, Saulius Gintautas ir Jurgis Kaukėnas. Šių ralio dalyvių partneris ir pagrindinis rėmėjas – Rokiškio  bendrovė „Lašų duona“.

Grikiai – į Afriką

„Mūsų tikslas – pratinti Afriką prie grikių, todėl nusprendėme skleisti žinią apie save tokiu būdu“, – juokavo UAB „Lašų duona“ generalinė direktorė Iveta Aukštuolienė. Įmonės vadovė sako, kad pažintis su vienu iš ekipažo narių užsimezgė pramoginio orientacinio ralio „Ladies Go“, kuriame dalyvavo įmonės kolektyvo merginos, trasoje. Vėliau bendradarbiavimas peraugo iki didelio projekto. „Ne tik Lietuvos, bet ir Rokiškio vardas skambės ir kitame žemyne. Ralio dalyviai veš dovanų grikių, kitos „Biorinos“ produkcijos, marškinėlių, net grikių šakotį. Tai socialinis renginys, ralio metu bus lankomi neturtingi vaikai, sporto mokyklos, organizacijos“, – pasakojo I. Aukštuolienė.

Važiuos bekele

Labdaros ralis Budapeštas–Bamako tęsiasi nuo Vengrijos per dalį Europos ir persikelia į Afriką. Iš viso dalyviams teks įveikti 10 500 km. Pagrindinis ralio etapas vyksta Afrikoje, kerta Maroką, Mauritaniją, Senegalą, Gvinėją, Siera Leonę. Lietuvių ekipažo atstovas K. Kairys sako, kad šį kartą dėl neramumų Malyje ralio dalyviai finišuos kaimyninėje valstybėje Siera Leonėje. „Ralio metu aplankoma daug šalių, nemažai tikrosios Afrikos, nes maršrutas didžiąja dalimi tęsiasi ne viešais keliais, o bekele. Kadangi ralis labdaringas, čia nėra didelių komandų, nesivežame savo mechanikų, nėra gelbėjimo sraigtasparnių – ekipažas savo pajėgomis turi įveikti visą atstumą“, – pasakojo K. Kairys. Nuo 2015 m. Lietuvos ralio čempionatuose dalyvaujantis, ne kartą ir Rokiškyje trasas išbandęs automobilių sporto entuziastas sako panoręs išbandyti jėgas kitame kontinente, o šiam raliui pradėjęs ruoštis dar prieš metus.

Pritaikė automobilį

Ankstesnių ralio dalyvių patirtis ir organizatorių perspėjimai rodo, kad lietuvių laukia rimtas išbandymas. „Esame specialiai pritaikę savo automobilį. Tai legendinis „Toyota Land Cruiser 100“, vienas patikimiausių pasaulyje automobilių, juo su originaliomis dalimis galima nuvažiuoti ne vieną 100 tūkst. kilometrų. Mes automobilį patobulinome, pritaikėme dugno apsaugas bekelei, sudėjome traukimo gerves, kad galėtume išsiraukti užstrigusį, modifikavome oro paėmimą, kad galėtume važiuoti per brastas. Automobilyje sumontuota automatinė oro sistema, kuri nuleis ir pripūs padangas. Daug trasos driekiasi smėlynuose, kur reikia nuleisti padangas, kad neklimptų mašina,  paskui pripūsti, kad nepradurtum“, – pasakojo K. Kairys.

Galimi pavojai

Ralio dalyviai turės įveikti Dakaro dykumą, ji klastinga, tiek reljefu, tiek kelio danga, 4 naktis teks nakvoti dykumoje. „Dalyviai nesinaudoja jokiais patogumais – viešbučiais, kemperiais, viską vežamės automobilyje – palapinę, maisto gaminimo įrangą“, – sako pašnekovas. 

Ralyje Budapeštas–Bamakas svarbiausia ne greitis, o kuo tiksliau pravažiuoti visą maršrutą.  Skaičiuojant atstumą nuo Lietuvos, Karolio ekipažui teks įveikti 14 500 km.

„Senegale vyksta protestai, kuro nėra, prieš kertant sieną teks apsirūpinti, ne visur bus interneto ryšys. Nerimo visada yra, net kai skrendi į poilsinę kelionę. Neramina tokie dalykai, apie kuriuos įspėja organizatoriai: galimi teroro išpuoliai, pagrobimai, įkalinimas, korumpuoti valdininkai. Ten Afrika…“, – likus kelioms dienoms iki starto pasakojo K. Kairys.

Ralio dalyviai startuos vasario 16 d., o finišuos kovo 4 d.

 

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą

Rekomenduojami video