Seimą pasiekė siūlymas „duoti“ motociklo „teises“ B kategorijos vairuotojams (15)

Publikuota: 2019-08-20 Kategorija: Politika
Seimą pasiekė siūlymas „duoti“ motociklo „teises“ B kategorijos vairuotojams
Regitra nuotr. / Seimą pasiekė siūlymas „duoti“ motociklo „teises“ B kategorijos vairuotojams

Pavasarį prieštaringų nuomonių sulaukusi idėja, kartu su B kategorija suteikti teisę valdyti motociklus iki 125 kubinių centimetrų, pasiekė Seimą. Antradienį siūlymą pakeisti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 23 straipsnį, pateikė Seimo narys Petras Čimbaras. Įstatymo pakeitime nurodoma, jog įgijus bet kurios kitos, išskyrus AM, kategorijos vairuotojo pažymėjimą, po dviejų metų būtų suteikta teisė valdyti A1 kategorijos transporto priemones.

Kovo pradžioje sumanymo autoriai ragino pasirašyti elektroninę peticiją portale Peticijos.lt ir aiškino, kad nemažai užsienio valstybių galioja tokia tvarka, kai B kategorijos vairuotojo pažymėjimą įgijusiam asmeniui po dviejų metų automatiškai suteikiama teisė valdyti ir A1 kategorijos transporto priemones – motociklus, kurių variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 kub. cm, bet ne didesnis kaip 125 kub. cm, galia neviršija 11 kW, o galios ir svorio santykis ne didesnis kaip 0,1 kW/kg, taip pat triračius, kurių galia ne didesnė kaip 15 kW.

Peticijos kūrėjai teigė, jog ne vienoje Europos Sąjungos šalyse tokia tvarka jau galioja, todėl Lietuva galėtų pasekti jų pavyzdžiu. Iniciatoriai aiškino, kad gavę B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, motociklą iki 125 kubinių centimetrų gali vairuoti Čekijos, Italijos, Latvijos, Estijos, Maltos, Slovakijos, Lenkijos, Portugalijos, Ispanijos, Belgijos, Austrijos, Prancūzijos, Liuksemburgo, Didžiosios Britanijos vairuotojai.

Nors kartu su tokiu siūlymu jo autoriai vardijo privalumus: vairuotojai galės sutaupyti pinigų, gatvėse sumažės spūstys bei atsiras daugiau laisvų stovėjimo vietų, dauguma saugaus eismo ekspertų buvo kategoriški – tai padidintų nelaimių skaičių.

Vairavimo mokytojas ir motociklininkas Algirdas Radzevičius aiškino, jog motociklas yra visiškai kitokia transporto priemonė nei automobilis, todėl ir įgūdžių reikia kitokių. Motociklininkus mokantis instruktorius taip pat pabrėžė, kad šiuolaikiniai 125 kub. cm motociklai yra užtektinai galingi, todėl motociklo vairavimo pamokų neturėjusiam eismo dalyviui toks pasivažinėjimas gali baigtis ir tragiškai.

Seime užregistruotame siūlyme numatyta, kad jam pritarus, įstatymo pakeitimas įsigaliotų 2020 m. sausio 1 d.


Dalintis naujiena
Rašyti komentarą