Nuo lapkričio 1-osios keisis eismo tvarka sukant į dešinę (0)

Publikuota: 2019-10-17 Kategorija: Lietuva
Nuo lapkričio 1-osios keisis eismo tvarka sukant į dešinę
lrytas.lt nuotr. / Nuo lapkričio 1-osios keisis eismo tvarka sukant į dešinę

Nuo lapkričio 1-osios nebeliks Kelių eismo taisyklių (KET) punkto, pagal kurį buvo draudžiama sukti į dešinę, jei degant žaliam šviesoforo signalui nešviečia papildoma rodyklė. 

Lietuvos policija pranešė, kad atsisakoma KET 75 punkto, kuris papildomos sekcijos rodyklės kryptimi leisdavo važiuoti tik įsijungus signalui.

Tikimasi, kad atsisakius šio punkto kelio savininkai galės lanksčiau reguliuoti eismą sankryžose. 

Kai pagrindinis žalias šviesoforo signalas degs, o papildoma sekcija – ne, bus leidžiama važiuoti visomis kryptimis pagal pagrindinį žalią signalą. Taip pat ir į dešinę.

Didins sankryžų pralaidumą

Svarbu pažymėti, kad šiuo atveju vairuotojas sukdamas į dešinę privalės duoti kelią kitiems eismo dalyviams – pėstiesiems ir dviratininkams. 

Kaip pasakojo inžinierius Dalius Santockis, pirmieji šviesoforai Lietuvoje buvo įrengiami pagal TSRS standartus. 

„Vienas iš tų laikų eismo organizavimo tvarkos trūkumų buvo tas, kad nedegant papildomai sekcijai į dešinę buvo draudžiama važiuoti papildomos sekcijos rodyklės į dešinę kryptimi, net jeigu dega pagrindinis žalias signalas.  Tokia tvarka buvo įrašyta ir LTSR kelių eismo taisyklėse“, – dėstė specialistas. 

Anot jo, atgavus nepriklausomybę šis reglamentavimas, deja, išliko. 

D. Santockis pažymėjo, kad pagrindinis tokio reikalavimo trūkumas –  mažinamas sankryžų pralaidumas. 

„Vairuotojai keliavę už buvusios TSRS ribų pastebėjo, kad vidurio ir vakarų Europos šalys tokio reglamentavimo neturėjo.  Galima pasidžiaugti, kad 2019 metų lapkričio 1-osios Lietuva pirmoji iš buvusių tarybinių šalių atsisako KET 75 punkto“, – sakė jis. 

Negalios senose sankryžose

D. Santockis paaiškino ,kad toks lankstus eismo reguliavimo būdas suteikia galimybę vairuotojams sukti į dešinę trimis atvejais.

Manevras galimas degant žaliam signalui su išjungta papildoma sekcija, degant žaliam signalui su įjungta papildoma sekcija galima važiuoti arba degant raudonam signalui su įjungta papildoma sekcija.

Taip pat atitinkamai pakoreguotos KET. Pagal jas nuo lapkričio 1-osios leidžiama įrengti šviesoforus, kurių pagrindinis žalias signalas yra be rodyklių, bet su papildoma sekcija į dešinę. 

D. Santockis atkreipė dėmesį, kad pagrindinė sukti į dešinę leidžianti sąlyga yra – tuo metu turi degti žalias skritulio formos šviesoforo signalas be rodyklių.

„Neatnaujintose sankryžose, kuriose pagrindinis žalias signalas ir toliau lieka su juodomis rodyklėmis, privaloma paisyti pagrindinio žalio signalo rodyklių krypčių. Jeigu dega pagrindinis žalias signalas su juodomis rodyklėmis, o papildoma sekcija išjungta, galima važiuoti tik pagrindinio žalio signalo rodyklių kryptimis“, – aiškino jis.

Nuo lapkričio 1-osios sankryžose taip pat nebus įrengiamos lentelės su žaliomis rodyklėmis. Iki 2020 metų sausio jas žadama numontuoti nuo visų šviesoforų.

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą