Rokiškiečiai apie automobilio pirkimą: kaip neapsigauti? (2)

Publikuota: 2019-03-28 Kategorija: Laisvalaikis
Rokiškiečiai apie automobilio pirkimą: kaip neapsigauti?
Darius Baltakys, Mantas Savickas, Giedrius Kujelis

Kas rokiškėnams geriau:  pirkti naują ar naudotą automobilį? Ar galima pasikliauti naudotą automobilį peršančiu pardavėju, kuris iš kailio neriasi ir saldžialiežuvauja, kad parduodama prekė atrodytų kuo patraukliau? Rokiškiečiai pasidalino savo įžvalgomis ir mintimis.

„Žinoma, norėčiau rinktis naują automobilį, tačiau to leisti mūsų šeima negali, tad tenka rinktis seną. O nuo įvairių defektų niekas neapsaugotas. Senas daiktas yra senas, ir bet kada gali sugesti. Mes pirkome iš pažįstamo, todėl buvo drąsiau. Vis dėlto, laikas bėga ir jau reiktų naujesnio. Pagrindinis kriterijus automobiliui – talpumas, o geriausia – minivenas, nes turim ne mažą šunį, tai reikia, kad mums ir jam kelionės būtų patogios,“ – mintimis dalijosi Giedrius Kujelis.

„Aš pasakysiu kitaip, jei galiu sau leisti – čia ir dabar geriau imti naują. Juk gauni garantijas, naujausias technologijas, važiuoti maloniau, mažiau teršiama gamta. Jei reikia automobiliui taupyti varžant save ar netgi pirkti išsimokėtinai, tada tik už naudotą. Trečias aspektas – man svarbu ekologija, bet aš nepateisinu tų, kurie perka vis naujesnį automobili ir parduoda senesnį, nes taip labiau skatinama gamyba, pardavimai ir t.t. Manau, čia labiau pramonės ir biudžeto pildymas nei tikra ekologija. Žiūriu paprasčiau – automobilį reikia keisti. Vėlgi, jei gali sau leisti tada, kai turimas atsibodo, o jei negali, remontas kainuoja daugiau už patį automobilį.

Mano požiūris į automobilį kaip į geležį – automobilis turi būti tiek brangus, kiek jis patikimas ir malonus važiuoti, ne mažiau svarbu – eksploatacijos ekonomika. Tie, kas mato automobilį kaip prabangos demonstravimą, iš tikrųjų demonstruoja tuštybę. Žinoma, visai kas kita, jei automobiliai tampa hobiu, bet apie tai galima kalbėti ir kalbėti...“ – pasakojo Darius Baltakys.

„Dažnai tenka spręsti ne tai, koks automobilis priimtinesnis, o kokios pirkėjo finansinės galimybės. Žinoma, jei negalvosime apie finansus, asmeniškai man turbūt būtų įdomiau išmėginti naują automobilį, nes esu naujų technologijų mėgėjas. Vis dėlto, jos turi ir privalumų, ir trūkumų.  Perkant naują automobilį (iki 4 metų) įsipareigojame jį keisti ganėtinai dažnai, nes dabar automobilių gamyboje prioritetas skiriamas ekologijai, todėl yra priimami architektūriniai sprendimai, dėl kurių labai kenčia automobilio patikimumas, kitais žodžiais tariant – jų eksploatacinis laikas kur kas mažesnis negu senųjų automobilių, o automobilio remonto kaštai taip pat yra kur kas didesni negu senųjų. Taigi, tokiais atvejais finansiškai neapsimoka jo tvarkyti. Šiai dienai priimtinesnis variantas yra pirkti jau naudotą 8 –10 ir senesnių metų automobilį.

Užslėpti defektai – žaidžiama loterija – arba laimėsi arba ne. Būna ir tokių atvejų, kai idealus variantas sugenda po mėnesio eksploatacijos. Klaidingo sprendimo išvengti įmanoma, jei nesirinksite Lietuvoje eksploatuoto automobilio. Kaip bebūtų, nesame pakankamai išsivysčiusi šalis, kurioje kiekvienas automobilio savininkas galėtų leisti sau vežti automobilį į to modelio įgaliotus atstovus. Dažnai pasirenkami paprasti servisai arba blogiausiu atveju – „Petro garažas“, todėl nebūna atlikti kokybiški eksploataciniai remontai. Vadinasi, automobilio eksploatacinis laikas stipriai trumpėja.

Kitas patarimas – ieškoti tokio automobilio, kuris turėtų pilną serviso knygutę –  tai yra didelis pliusas. Na, o paskutinis dalykas – prieš perkant naudotą automobilį vežti jį į artimiausią jūsų pasirinktą servisą, kuriame padarytų išsamią jo patikrą. Reikia atkreipti dėmesį, jeigu savininkas stengiasi atkalbėti nuo patikros darymo. Aiškus signalas, kad kažkur automobilis turi užslėptą defektą,“ – kalbėjo Mantas Savickas.

Remiantis valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2017 m. metais išaugo naudotų lengvųjų automobilių importas – netoli 14 proc. Daugiausiai buvo importuojama iš šių šalių: Vokietijos, Prancūzijos, Belgijos, Italijos, Olandijos bei JAV. Pavyzdžiui, importas iš Vokietijos išaugo netoli 21 proc., JAV – daugiau nei 37 proc.

Perkantiems naudotus automobilius „Regitra“ pataria ne tik vertinti būklę vietoje apžiūrint, bet ir pirmiausia patikrinti duomenis apie juos. Šiam tikslui siūloma pasitelkti kai kurių šalių viešai ir nemokamai internete pateikiamas oficialias automobilių registro duomenų bazes. „Regitra“ pateikė išplėstinį turimą užsienio valstybių internetinių duomenų bazių sąrašą, kuriose galima patikrinti transporto priemonės statusą šalyje.

Transporto priemonės ir jos kilmės dokumentų statuso tikrinimas nacionalinėse kitų šalių duomenų bazėse:

1 .Airija

2. Austrija

3. Čekija

4. Danija

5. Estija

6. Izraelis

7. JAE (Jungtiniai Arabų Emyratai):

7.1. Abu Dabio emyratas

7.2. Dubajaus emyratas

8. JAV (Jungtinės Amerikos Valstijos):

8.1. NICB (Nacionalinis draudiminių nusikaltimų tyrimo biuras) – tikrinamas TP statusas JAV (paieška, sugadinimai);

8.2. Floridos valstija – tikrinamas TP statusas Floridos valstijoje (registracija) ir nuosavybės liudijimo statusas;

8.3. Šiaurės Dakotos valstija – tikrinamas TP statusas Šiaurės Dakotos valstijoje (registracija) ir nuosavybės liudijimo statusas;

9. Kanada

10. Lenkija

11. Norvegija

12. Olandija

13. Prancūzija

14. Slovakija

15. Slovėnija

16. Švedija – tikrinamas TP statusas Švedijoje (registracija) ir TP techniniai duomenys;

17. Šveicarija. (nuorodos į atskirų kantonų duomenų bazes):

17.1. Aargau (AG)

17.2. Freiburgas (FR)

17.3. Lucerna (LU)

17.4. Šafhauzenas (SH)

17.5. Tesinas (TI)

17.6. Valis (VS)

17.7. Cugas (ZG)

17.8. Ciurichas (ZH)

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą