„Auksinį protąׅ“ virtualiai žaidė trys rajono komandos (1)

Publikuota: 2020-10-28 Kategorija: Laisvalaikis
„Auksinį protąׅ“ virtualiai žaidė trys rajono komandos
DVI komandos nuotr. / DVI komanda šalies įskaitoje užėmė 29-ąją vietą.

Keturioliktasis „Auksinio proto“ žaidimo sezonas persikraustė į virtualią erdvę. Jis tapo iššūkiu šalies komandoms: aštuntajam sezono žaidimui Lietuvoje ir užsienyje užsiregistravo tik 169 komandos, nors šio sezono įskaitoje jų klasifikuota per puspenkto šimto. Taigi, į virtualią erdvę iškeliavo tik trečdalis žaidėjų. Tarp jų ir rajono divizionų lyderiai – Kamajų „Keturakiai“ bei Rokiškio DVI ir „Perspektyvūs“.

Buvo ir naujovių

Apie tai, kad žaidimas persikrausto į virtualią erdvę, ekipos sužinojo pirmadienį. Sprendimas lyg ir sąžiningas. Mat kai kurių miestų, patekusių į raudonąją covid-19 epidemijos zoną, ekipos negalėjo rinktis gyvai. Taigi, virtualus žaidimas buvo sąžiningiausia galimybė visoms to norinčioms ekipoms žaisti ir rinkti taškus. DVI apsispręsti, ar žaisti virtualiame žaidime nebuvo sudėtinga: vilioja ir galimybė kas antradienį pramankštinti galvas, ir sužinoti šį tą naujo. O ir įdirbis ankstesniuose žaidimuose skatino pratęsti pergalingai besiklosčiusį sezoną. Taigi, DVI nusprendė prisijungti prie virtualaus žaidimo.

Įdomu tai, kad virtualaus žaidimo organizacija turi savų niuansų. Pirmiausia, žaidimas yra mokamas: mažiausiai 10 Eur už komandą. Komandų kapitonai, užregistravę jas pagal specialią nuorodą, žaidimui gavo dvi nuorodas: youtube, kurioje vyko tiesioginė žaidimo transliacija, ir specialų prisijungimą prie sistemos, kurioje pildomi atsakymai. Taigi, žaidimui reikėjo ir įrangos – mažiausiai dviejų kompiuterių, kurių viename buvo sekama žaidimo eiga, o kitu pildomi žaidimų atsakymų blankai. Dar vienas pokytis: taškų skaičiavimo sistema. Kaip ir gyvame žaidime, ir virtualiame buvo penki turai. Keturiuose turuose buvo po 11 klausimų, vienuoliktasis – bonus. Tik dabar visų bonus klausimų vertė – po tris taškus, ir buvo galima atsakyti į visus bonus klausimus, taigi, viso iš jų surinkti 12 papildomų taškų. Trečiajame ture tradiciškai buvo tik dešimt klausimų. Taigi, visus klausimus atsakiusi ekipa galėjo surinkti 112 taškų.

O kaip organizuoti komandos darbą, sprendė patys žaidėjai: ar rengti vaizdo konferenciją zoom ar kurioje kitoje programoje, ar rinktis gyvai. Štai DVI nusprendė rinktis gyvai. Komanda žaidė „Rokiškio Sirenos“ konferencijų salėje.

Kaip išvengti sukčiavimo?

Pati svarbiausia „Auksinio proto“ virtualaus žaidimo dilema – kaip išvengti sukčiavimo? Juk gyvame žaidime, kad kuri nors komanda nesinaudotų visažiniu google, seka tiek žaidimo vedėjas, tiek varžovai. O čia, kai niekas nemato, gūglinti galima kiek tik širdis geidžia. Žaidimo vedėjas Artūras Vyšniauskas sąžiningai įspėjo ekipas, kad nesąžiningai žaidžiančių sugaudyti neįmanoma, tačiau neįtikėtini šuoliai turnyrinėje lentelėje, be abejonės, atkreips organizatorių dėmesį. Tačiau pabrėžė, kad keista būtų, jog pinigus už žaidimą mokančios ekipos bandytų elgtis nesąžiningai. Nes tuomet nebūtų jokios prasmės žaisti.

DVI principai šiuo klausimu aiškūs: sukčiauti yra tiesiog negarbinga. Dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, toks elgesys nesuderinama su kario garbe. Be to, į žaidimą ateinama patikrinti turimų žinių ir įgyti naujų. Todėl net sunkiausiame, ketvirtajame ture, skirtame Naujajai Zelandijai, kuriame ekipa teisingai atsakė tik į keturis iš vienuolikos klausimų, niekam nekilo ranka paieškoti atsakymų internete.

Virtualaus žaidimo privalumai ir trūkumai

Gyvas žaidimas Rokiškyje, kai dėl taškų kovoja kelios komandos, yra daug azartiškesnis. Lemia ir gyvas bendravimas, ir puiki nuotaika, kuriama charizmatiškojo vedėjo Gintauto Lungio. Jo šmaikštūs pastebėjimai, puikiai parinkta muzika kuria nepakartojamą atmosferą. Be to, žaidimo rezultatai skaičiuojami einamuoju laiku, todėl komandos puikiai žino, kas laimi, o kam reikėtų susikaupti ir pasitempti. O štai virtualiame ture, nors prie taškų skaičiavimo triūsė organizatorių komanda, pavyko suskaičiuoti tik dviejų iš penkių turų rezultatus. O kitų teks nekantriai laukti.

Tačiau ir virtualus žaidimas turi savo privalumų. Svarbiausias jų – patalpoje yra tik viena komanda, todėl galima nevaržomai diskutuoti, dalintis versijomis, neblaškant kitų žaidėjų ir be jokios baimės, kad kažkas ims ir nugirs per vargus išmąstytą atsakymą.

Surinko daugiau taškų

Pirmajame žaidimo ture Kamajų „Keturakiai“ surinko 21 tašką ir atsidūrė tarp lyderių. DVI sąskaitoje buvo 18 taškų, o „Perspektyvūs“ surinko 16 taškų. Antrąjį turą, skirtą dvigubiems klausimams, kurių vienas buvo būtinai susijęs su Senuoju testamentu, DVI atsakė idealiai, be vargo surinkusi 23 taškus. Tiek pat surinko ir „Perspektyvūs“. Kamajiškiai buvo stabilūs: ir šiame ture surinko 21 tašką. Įdomiausi klausimai buvo: kas bendro tarp Marijono Mikutavičiaus katino vardo ir Senajame Testamente minimo galingo demono. Atsakymas: katinas buvo pavadintas Begemotu, kaip ir kalbantis katinas Michailo Bulgakovo romane „Meistras ir Margaritaׅ“. O va mitinis demonas, kurį įveikti galėjo tik Dievas, vadinosi Behemotas. Bonus klausimas buvo skirtas atpažinti sąsajas tarp Lietuvos tarpbankinės atsiskaitymų sistemos ir iš Sodomos pabėgusio vyro, kurio žmona, atsigręžusi į degantį miestą, pavirto druskos stulpu. Atsakymas lengvas: Litas ir Lotas.

Trečiasis turas buvo skirtas sąsajoms. Visi šio turo klausimai turėjo bendrą sąsają. Ją atspėjus, buvo galima gerokai pasilengvinti užduotį. Pirmasis klausimas buvo apie labai originalų kalendorių. Antrasis – kokiu būdu Londone buvo nustatytos vandens kolonėles, kuriose buvo choleros sukėlėju užterštas vanduo. Teko prisiminti ir filmą „Vandens formaׅ“, ir kokioms grupėms priskiriami Zodiako ženklai, ir kokio metalo pavadinimas graikiškai reiškia spalvą (atsakymas – chromas). Ir kokioje įstaigoje dirbo du JAV prezidentai, ir kokia britų muzikos grupė sudomino JAV melomanus (atsakymas – Translator). Ties aštuntuoju klausimu pagavę sąsąją, DVI teisingai atsakė į devynis iš dešimties klausimų. Visus atsakymus jungė tai, kuo žaidime naudotis griežtai draudžiama – Google programa. Atsakymai buvo jos programėlių pavadinimai: kalendorius, žemėlapiai, forma, pikseliai, chromas, žemė, vertėjas. Tik suklydę vieną kartą: filmo pavadinime vietoj „paieška“ įrašę „saugykla“, DVI surinko 18 taškų. „Perspektyvūs“ teisingai atsakė visus klausimus ir gavo 20 taškų, „Keturakiai“ šiame ture surinko 12. Sunkiame ketvirtajame ture „Keturakiai“ ir „Perspektyvūs“ uždirbo po 12, o DVI, kaip jau minėta, 8 taškus.

Penktajame ture vėl į priekį šovė DVI. Teisingai atsakę į 9 iš 11 klausimų, jie surinko 18 taškų. „Keturakiai“ uždirbo 16-ka, o „Perspektyvūs“ – 12 taškų.

Susumavus rezultatus, paaiškėjo, kad visos trys žaidusios rajono komandos surinko gerokai daugiau taškų, nei įprastai: jos pasiekė geriausius sezono rezultatus. Bendrojoje šalies įskaitoje tarp rajono ekipų geriausiai pasirodė DVI, surinkusi 85 taškus. „Keturakiųׅ“ sąskaitoje – vienu tašku mažiau, ir jie buvo 34-ti. „Perspektyviųׅ“ komanda surinko 83 taškus ir užėmė 37-ąją vietą.

Įdomu tai, kad nė viena šalies ekipa ne tik nesurinko maksimalaus taškų skaičiaus – 112, bet ir neperžengė 100 taškų ribos. Nugalėtojų – „Žinių bagažo“ sąskaitoje buvo tik 99 taškai.

Pirmajame šimtuke – trys rajono komandos

Po šio žaidimo pasikeitė ir turnyrinė komandų rikiuotė. Bendrojoje šalies įskaitoje (atmetus du prasčiausius sezono rezultatus), iš rajono komandų kol kas geriausiai žaidžia „Keturakiai“: jie, surinkę 458 taškus yra 46-ojoje vietoje. Gerokai savo turnyrinę poziciją pagerino ir DVI. Kadangi jie įsijungė tik trečiajame sezono žaidime, tai šios komandos visi surinkti taškai yra įskaitiniai. Jų DVI turi 437 ir užima 66-ąją vietą. Į pirmąjį šimtuką įsiveržė ir „Perspektyvūs“: su 423 taškais jie yra 89-ti.

Virtualaus žaidimo nežaidę Kamajų „Kurmiai“ yra 185-ti, rokiškėnai „Jau sugalvojomׅ“ – 211-ti, „Rodamkės ir tūzai“ – 269-ti.

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą

Sponsored Video